Отримано 08.11.2018, Доопрацьовано 15.12.2018, Прийнято 30.12.2022
Мета статті – систематизувати класифікаційні ознаки та існуючі види торговельних бар’єрів на основі аналізу чинної практики торговельних відносин між Україною та ЄС. Методика дослідження. У процесі дослідження використано метод аналізу (аналіз положень Угод системи СОТ) і синтезу (ідентифікація класифікаційних ознак та групування торговельних бар´єрів), метод порівняння (опис процесів кожного торговельного бар´єра та їх порівняльна характеристика), метод систематизації (послідовність етапів подолання бар´єрів входу м’ясної продукції на європейський ринок), табличний (побудова таблиць). Результати дослідження. Досліджено трьохрівнену систему торговельних бар’єрів ЄС. Представлено сукупність класифікаційних ознак та відповідних видів торговельних бар’єрів. Розкрито сутність кожного виду торговельного бар’єра при входженні м´ясної продукції на ринок ЄС. Описано сукупність тарифних та нетарифних бар’єрів країн ЄС, що слугує фундаментом для розробки стратегії виходу національних підприємств на відповідний ринок. Елементи наукової новизни. Розвинуто теоретичні підходи до реалізації торговельних відносин в частині виокремлення класифікаційних ознак торговельних бар’єрів та їх використання з метою групування торговельних бар’єрів за принципом відповідності до обраної ознаки. Практична значущість. На основі узагальнення основних положень Угод системи СОТ систематизовано основні торговельні обмеження, які не заборонені колективними домовленнями, але застосування яких зумовлене необхідністю захисту здоров’я людини, тваринного світу та навколишнього середовища. Проведене узагальнення та систематизація торговельних бар’єрів дозволяє формувати стратегію виходу на зовнішній ринок відповідно до існуючих торговельних бар’єрів даного ринку. Табл.: 7. Бібліогр.: 21
торговельні відносини; торговельні бар’єри; тарифні методи; нетарифні методи; технічні стандарти; маркетингові бар’єри