Мета статті – обґрунтувати необхідність розробки шляхів удосконалення управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств. Методика дослідження. У процесі дослідження використано наступні методи: індукції та дедукції (для розгляду теоретичних основ управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств); абстрактно-логічний (для виявлення найбільш суттєвих понять та обґрунтування висновків); логічний (для визначення змістовної послідовності процесу). Результати дослідження. Наведено обґрунтування необхідності розробки шляхів удосконалення управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств. Систематизовано та описано шляхи покращення управління маркетинговою діяльністю останніх. Запропоновано один із трьох найбільш актуальних напрямів маркетингової стратегії аграрних підприємств України. Елементи наукової новизни. До основних шляхів удосконалення управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств віднесено: створення повноцінного, ефективного відділу маркетингу; розробка і здійснення маркетингової стратегії аграрних підприємств. Доведено, що виникла нагальна потреба у формуванні організаційних маркетингових структур, які б забезпечували збір, аналіз інформації та проведення маркетингових досліджень. Практична значущість. Набули подальшого розвитку теоретичні положення щодо шляхів удосконалення управління маркетинговою діяльністю аграрних підприємств. Встановлено, що одним із найбільш вдалих способів організації збуту та постачання в аграрних підприємствах є функціональний тип організації постачання і збуту. Бібліогр.: 11
маркетинг; аграрні підприємства; відділи маркетингу; управління маркетинговою діяльністю; шляхи вдосконалення